Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı 5E Modeli

Fen bilimleri dersinde varlıkların hareket özellikleri konusunu anlatırken varlıkların hızlanma, yavaşlama, sallanma, dönme, yön değiştirme gibi hareket özellikleri olduğunu anlattık.

3. Sınıf Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı (5E Modeli)

Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı 5E Modeli 

Fen bilimleri dersi varlıkların hareket özellikleri konusu ders planı ile ilgili görseller planın sonunda yer almaktadır.

BÖLÜM 1 

  • DERSİN ADI: Fen Bilimleri 
  • SINIF: 3. Sınıf 
  • ÜNİTE ADI / NO: Kuvveti tanıyalım, Fiziksel olaylar 
  • KONU: Varlıkların hareket özellikleri 
  • ÖNERİLEN SÜRE: 6 ders saati 
  • BELİRLENEN SÜRE: 30 dakika 

BÖLÜM 2 

ÖĞRENCİ KAZANIMI

  • 3.3.1.1. Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder.

BİLİMSEL SÜREÇ BASAMAKLARI

  • Varlıkların hareket özelliklerini gözlemler.
  • Cisimleri hareketlerine göre sınıflandırır.
  • Gözlemlediği farklı hareketleri rapor haline getirir.
  • Oluşturduğu raporu sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

ÜNİTE KAVRAMLARI

Hızlanma, yavaşlama, dönme, sallanma ve yön değiştirme

ÖĞRETME-ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Buluş yoluyla öğretim stratejisi, bilgisayar destekli öğretim, soru cevap öğretim tekniği, anlatım yöntemi, gözlem yapma, kavram haritası, eğitsel oyun

KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER ve KAYNAKLAR

Ek1, Ek2, Ek3, Ek4, Ek5, powerpoint sunum, kukla, tahta kalemi, mıknatıs, kitap, akıllı tahta

BÖLÜM 3

ÖĞRETME - ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ

GİRİŞ

Sınıf 5 veya 6 kişilik kümeler oluşturulacak şekilde hazırlanır. Öğretmen sınıfa girdiğinde öğrencilerle selamlaşır ve öğrencilere bugün bir konuğumuz var, sizlere ve bana sormak istediği sorular varmış, gelsin mi konuğumuz der. Öğretmen hazırladığı kuklayı eline takar. Kukla ile Ek-1'deki konuşma gerçekleşir. (Merhaba arkadaşlar nasılsınız? Kafama takılan bazı sorular var. Öğretmenim size sormamı, sizin bana yardım edebileceğinizi söyledi. Bana yardımcı olur musunuz? Hareket nedir arkadaşlar? Peki arkadaşlar, Canlı varlıklar kendi hareket edebiliyor değil mi? Örnek verebilir misiniz? Cansız varlıklar nasıl hareket eder? O zaman cansız varlıkların hareket etmesi için bizim onlara kuvvet uygulamamız gerek değil mi? Arkadaşlar çok teşekkür ederim bana çok yardımcı oldunuz, hepinize iyi dersler...) Öğretmen çocuklar bahsettiğimiz gibi peki cansız varlıklar nasıl hareket ediyor hep beraber öğrenelim der.

KEŞFETME

Öğretmen sınıfı 5 gruba ayırır. Deneylerin masanın üzerinde yapılacağını deney malzemelerini dikkatli kullanmaları gerektiği uyarılır. Grupları yerlerine oturttuktan sonra hazırladığı cansız materyalleri (saat, top, plastik su şişesi, araba, rüzgar gülü... ek3) her gruba her malzemeden gelecek şekilde dağıtır. Öğrencilere materyalleri dağıttıktan sonra bir kitap yardımıyla rampa yapıp önce arabayı yokuş aşağı sonra yokuş yukarı gözlemlemelerini söyler, bu şekilde öğretmen öğrencilerden bu varlıkların nasıl hareket ettirilebileceklerini, varlıklar hareket ederken neler gözlemlediklerini rapor şeklinde grup olarak bir kağıda (ek2) yazmalarını ister, çoğaltılan raporlar gruplara dağıtılır ve 5-10 dakika süre verir. Öğretmen bu süre içerisinde grupları dolaşır gerekli yerlerde ipuçları verir. Raporların tamamlanması beklenir. Gruplar içinde temsilciler belirlenir. Raporları grup temsilcileri sınıfta okur.

AÇIKLAMA

Öğretmen hazırladığı sunumu açar ve hareketleri varlıklardan örnek vererek açıklar. Öğrencilerin deftere yazmalarını ister. Öğretmen açıkladığı her hareketin sonunda sınıfta bulunan eşyalardan yararlanarak örnek verir, öğrencilerden de başka örnek vermelerini ister.
Hızlanma: Canlı ya da cansız varlıkların hızlarını arttırarak hareket etmelerine hızlanma hareketi denir.
Yavaşlama: Canlı ya da cansız varlıkların hızlarını azaltarak hareket etmelerine ise yavaşlama hareketi denir.
Sallanma: Bir varlığın ileri geri hareketine sallanma hareketi denir.
Dönme: Bir varlığın kendi etrafında ya da başka bir varlığın etrafındaki hareketine dönme hareketi denir.
Yön Değiştirme: Hareket eden bir varlığa uygulanan kuvvetin etkisiyle cismin yön değiştirmesine yön değiştiren hareket denir.

DERİNLEŞTİRME

Sınıfta oyun oynanacak alan açılır. ‘’Öğretmen dedi ki’’ (ek4) oyunu hareketler söylenerek oynanır. Örneğin; öğretmen dedi ki, sallanan hareket yap, öğretmen dedi ki, yavaşlayan hareket yap...  Sınıfta sıralar geriye çekilir, ortada boşluk olacak şekilde alan açılır. Öğrencilerden çember oluşturmaları istenir ve oyun açıklanır. Oyunumuzun adı Öğretmen Dedi Ki ben sizlere öğretmen dedi ki hızlanan hareket yapın dediğimde hızlı, öğretmen dedi ki yavaşlayan hareket dediğimde yavaş, öğretmen dedi ki dönen hareket dediğimde dönen öğretmen dedi ki sallanan hareket dediğimde sallanan hareket yapacaksınız. Öğretmen dedi ki sallanan ve yavaşlayan hareket yap ikisini aynı anda yapmaya çalışacaksınız oyunumuz sınıf sınırları içerisindedir. Eğer örneğin sallanan hareket dediğimde sallanırsanız oyundan çıkarsınız söylediklerimin önünde öğretmen dedi ki olması gerekiyor, oyundan çıkanlar yerlerine oturur, anlatamadığım bir şey var mı? Denir.  Oyun 2 veya 3 kişi ortada kalana kadar oynatılır ve tebrik edildikten sonra herkes yerine geçer.

DEĞERLENDİRME

Öğretmen hazırladığı olaylar zinciri haritasını (ek5) öğrencilerin birleştirmesini ister. Öğretmen mıknatıslarla oluşturduğu kavram haritası materyallerini tahtaya karışık bir şeklide asar. Öğrencilere çocuklar sizinle bir harita oluşturacağız haritamızın konusu bugün öğrendiklerimiz. Bugün neler öğrendik diye sorulur? Öğrencilerden cevaplar alınır. Tahtaya her gruptan bir öğrenci alınır haritayı oluşturmaları istenir. Harita oluştuktan sonra öğretmen kavram haritasından konuları tekrar eder ve dersi bitirir.

DERSİN DİĞER DERSLERLE İLİŞKİSİ

Öğretmen der ki oyunu oynanarak beden eğitimi ve oyun dersiyle bağlantı kurulur.
Raporu sınıfa sunma kısmında sunum etkinliği ile Türkçe dersiyle bağlantı kurulur.

PLANIN UYGULAMASINA YÖNELİK AÇIKLAMA

Kazanımlar programda 6 ders saati belirtilmiştir. Bu planın uygulanma süresini 30 dakika ile sınırlıdır.

EK1

Kukla ile Diyalog

Merhaba arkadaşlar nasılsınız?
Kafama takılan bazı sorular var. Öğretmenim size sormamı, sizin bana yardım edebileceğinizi söyledi. Bana yardımcı olur musunuz?
Hareket nedir arkadaşlar?
Peki arkadaşlar, Canlı varlıklar kendi hareket edebiliyor değil mi? Örnek verebilir misiniz?
Cansız varlıklar nasıl hareket eder?
O zaman cansız varlıkların hareket etmesi için bizim onlara kuvvet uygulamamız gerek değil mi?
Arkadaşlar çok teşekkür ederim bana çok yardımcı oldunuz, hepinize iyi dersler...

3. Sınıf Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı (5E Modeli)

EK2

Gözlem Raporu

  • Nesneler
  • Nasıl Hareket etti?
  • Hareket etmesi için ne yapıldı?

EK3

3. Sınıf Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı (5E Modeli)

EK4

"ÖĞRETMEN DEDİ Kİ" Oyunu

Öğretmen her seferinde Öğretmen dedi ki diye başlayan bir komut verir. Öğretmen dedi ki demeden söylenen komutlara uyulmaması gerekiyor. Çocuklara birkaç örnek göstererek oyun anlatılır.

Örneğin;
-Öğretmen dedi ki, kuş ol.
-Öğretmen dedi ki, zıpla.
-Öğretmen dedi ki, gülümse...
 Bazen komut öğretmen dedi ki demeden verilir. Örneğin;
-Otur.
-Eller havaya.

Çocuklar öğretmen dedi ki denmeden verilen komutlara uyarsa yanmış olur. En son kişi kalana kadar devam ettirilebilir. Size tavsiyem en sona kalanlar bir türlü yanmıyorlarsa "Öğretmen dedi ki, tek ayak üstünde dur" komutunu verin. Önce hangisi düşerse kaybetmiş olur.

EK5

3. Sınıf Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı (5E Modeli)

Fen bilimleri dersi varlıkların hareket özellikleri konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.

YORUMLAR

Ad

1. sınıf,15,2. sınıf,5,3 Boyutlu Şekiller,1,3. sınıf,9,4 işlem,1,4. boyut,1,4. sınıf,5,5E Modeli,8,5E Modeli Ders Planı,8,Açı Çeşitleri,1,Açılar,1,ağırlık,1,aile,1,akran,1,aktar,2,apollo 12,1,asteroit,1,astral,1,astral seyahat,1,astral seyahat teknikleri,1,astroloji,1,ay,1,ay olmasaydı,1,Aydınlatma,1,beden,1,Beden Eğitimi,3,Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi,3,besin,1,Bilim,9,Bira Mayası,1,Birlik,1,bitki,2,böbrek,1,böbrek taşı,1,Böbrek Taşı Nedir?,1,Bölme,1,Çarpma,2,çekim gücü,2,çekim kuvveti,1,çevre,1,Çıkarma,1,çocuk eğitimi,1,çöp değiliz,1,Deneyler,1,denge,1,Deprem,1,ders planı,24,diyaliz,1,Doğal Afetler,1,Doğal Sayılar,2,Drama,3,Duygu Maskesi,1,Duygular,1,dünya,1,Dünya'nın dönüşü,1,Dünya'nın Yapısı,1,ebeveyn,1,Eğitim,37,Eğitsel Oyunlar,3,Ekvator,1,empati,1,endüstri 4.0,1,Eşlik,1,Fare Yuvası,1,Fen Bilimleri,8,Fermantasyon Deneyi,1,g harfi,1,g sesi,1,gaz birikimi,1,Geometrik Cisimler,1,geri dönüşüm,2,geri dönüşüm etkinlikleri,1,geri dönüşüm konusu,1,gökyüzü,1,Görsel Sanatlar,1,h harfi,1,h sesi,1,harf,1,harf küpü,1,harf küpü materyali,1,harf öğretimi,5,hayat,1,hayat bilgisi,4,Hayata Dair,1,Hayata Dair Sözler,1,hece,1,Hece Küpü,1,hece küpü materyali,1,huzur,2,hüzün,1,ı harfi,1,ı sesi,1,ışık yılı,1,İlk Okuma Yazma,5,kanser,1,Kara delik,1,Karışım,1,Karışımlar,1,kütle,1,Levhalar,1,Maddenin Halleri,1,Maddeyi Niteleyen Özellikler,1,Mantar,1,Matematik,11,materyal,13,materyal tasarım,8,Mayalanma,1,meditasyon,1,merkez,1,Mevsimler,1,mutluluk,2,nasıl olmalı,1,Nasıl Oluşur?,1,newton,1,Onluk,1,Onluk Birlik,1,ot,2,Oyun,3,Oyun Öğretimi,3,Oyun Örnekleri,3,Örüntü ve Süslemeler,1,p harfi,1,p sesi,1,Paket Oyunu,1,Pangea,1,Petrol,1,petrolün önemi,1,rahatlama,1,robot,1,robotlar,1,Rüzgarlar,1,Saf Madde,1,Saf Madde ve Karışım,1,Saf Madde ve Karışımlar,1,Sağlık,3,sağlıklı hayat,1,sanayi,3,Ses,1,ses kirliliği,1,ses öğretimi,5,Ses Şiddeti,1,Ses Teknolojileri,1,Ses Titreşimleri,1,Sesin İşitmedeki Rolü,1,spiral,1,Susuzluk,1,şifalı bitkiler,1,şifalı otlar,1,Takvim,1,Takvim Materyali,1,taş,1,tedavi,3,teknoloji,2,Toplama,1,Trafik Güvenliği,1,Trafik Işıkları,1,Trafik Levhaları,1,Trafik Maketi,1,Tsunami,1,Türkçe,2,Uzamsal İlişkiler,1,uzay,2,uzay boşluğu,1,uzayda zaman,1,Uzunlukları ölçme,1,Varlıkların Hareket Özellikleri,1,yapay zeka,2,Yaşam,2,yer çekimi,1,yıldız,1,yıldız sistemi,1,z harfi,1,z sesi,1,zaman bükülmesi,1,Zaman ölçme,1,
ltr
item
Bilgibirlik: Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı 5E Modeli
Fen Bilimleri Varlıkların Hareket Özellikleri Ders Planı 5E Modeli
Fen bilimleri dersinde varlıkların hareket özellikleri konusunu anlatırken varlıkların hızlanma, yavaşlama, sallanma, dönme, yön değiştirme gibi hareket özellikleri olduğunu anlattık.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSDzizKXchivEVbaMhuDLBg3EJq6oFzNyz4mEiwFJjxuVQZ_t0McoztnOMuilMf9npxBbepU5JJwUc6kUZeWsZaf7Bn7Eg0g4031DTrD4TrjaeUgElMkGqknzbJBbTOJ7sy7pE3jghSoxi/s1600/3.+S%25C4%25B1n%25C4%25B1f+Fen+Bilimleri+Varl%25C4%25B1klar%25C4%25B1n+Hareket+%25C3%2596zellikleri+Ders+Plan%25C4%25B1+%25285E+Modeli%2529.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSDzizKXchivEVbaMhuDLBg3EJq6oFzNyz4mEiwFJjxuVQZ_t0McoztnOMuilMf9npxBbepU5JJwUc6kUZeWsZaf7Bn7Eg0g4031DTrD4TrjaeUgElMkGqknzbJBbTOJ7sy7pE3jghSoxi/s72-c/3.+S%25C4%25B1n%25C4%25B1f+Fen+Bilimleri+Varl%25C4%25B1klar%25C4%25B1n+Hareket+%25C3%2596zellikleri+Ders+Plan%25C4%25B1+%25285E+Modeli%2529.jpg
Bilgibirlik
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/05/fen-bilimleri-varliklarin-hareket-ozellikleri-ders-plani.html
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/05/fen-bilimleri-varliklarin-hareket-ozellikleri-ders-plani.html
true
9222046224268905795
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Devamı Reply İptal Delete By Ana Sayfa PAGES YAYINLAR View All BENZER YAYINLAR ETİKET ARCHIVE SEARCH ALL POSTS İsteğinizle eşleşen bir yayın bulunamadı Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy