Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı

Matematik dersinde doğal sayılarla çarpma işlemleri yaptık. Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarptık.

Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı

Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı 

Matematik dersi doğal sayılarla çarpma işlemleri konusu ders planı ile ilgili materyal görselleri planın sonunda yer almaktadır.

I. Biçimsel Bölüm 

  • Ders: Matematik
  • Ünite: Sayılar ve işlemler
  • Konu: Doğal sayılarla çarpma
  • Süre: 40 dk.

Yöntem ve teknikler 

Sözlü anlatım yöntemi, yazılı anlatım yöntemi, soru-cevap tekniği, sesli okuma tekniği, beyin fırtınası tekniği

Kaynak, araç-gereç, materyal

Rakam kartları, rakam torbaları

Hedefler

Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.

II. Dersin İşleniş Bölümü

A- Hazırlık/Giriş etkinlikleri (Yaklaşık 1/4 süre)

Dikkat Çekme (Konuya Yöneltme)

Öğretmen sınıfa elindeki torbalarla girer.

Güdüleme-İstekli Kılma

Bu dersten sonra farklı basamaktaki sayıları çarpabilecekleri söylenir.

Gözden Geçirme

Öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmek için çarpım tablosundan bazı sorular sorulur.

Hedef-Davranışı Söyleme

Bugünkü dersimizde üç basamaklı sayılar ile iki basamaklı sayıların çarpımını öğreneceğiz.

Geçiş-Açıklama

Öğretmen torbalardan kart çekerek öğrencilere örnek birkaç tane soru çözer.

B- Geliştirme sunu/Geliştirme Etkinlikleri (Yaklaşık 2/4 süre)

Öğrencilerin çarpım tablosunu hatırlamaları için daha önceden hazırlamış olduğu torbalardan rakamlar çekerek tek basamaklı çarpma işlemi soruları sorar. Öğrencilere çarpım tablosunu hatırlattıktan sonra üç basamaklı sayılarla iki basamaklı sayıları çarpımını anlatmak için öğretmen torbadan kendisi üç tane rakam çekerek üç basamaklı sayı oluşturur ve tahtaya yazar. Ardından iki tane daha rakam çekerek iki basamaklı sayı oluşturur ve bunu da tahtaya daha önce yazmış olduğu üç basamaklı sayının altına yazar. Sesli bir şekilde öğrencilere sayıları okur ve çarpma işleminde yazılacağı yerleri gösterir. Öğrencilere çarpma işleminin kurallarına uygun bir şekilde çözümünü sınıfa anlatır. Bu işlemi öğretmen birkaç defa daha tekrarlar. Herkesin anladığından emin olduktan sonra öğrencilerden bir kişi seçilir ve aynı şekilde rakamlar çekilerek üç basamaklı ve iki basamaklı sayılar oluşturması istenir. Oluşturduğu bu sayıları çarpma işleminin kurallarına uygun bir şekilde çözmesi istenir. Bu işlem sınıfın diğer öğrencileri tarafından da tekrarlanır. Oluşan örneklerin defterlerine yazmaları istenir.

UYARI

Torbadan çekilen rakamlar yüzler, onlar ve birler basamağını temsil edeceği için yüzler basamağı için torbadan “sıfır” çeken bir öğrenci olursa çektiği rakamı yüzler basamağına yazıp yazamayacağı öğrenciye ve sınıfa sorulur. Cevap doğrultusunda neden yazılamayacağı sınıfça tartışılır. Bu durum üç basamaklı sayılar için geçerlidir. Aynı durum iki basamaklı sayılarda onlar basamağı için de geçerlidir. Eğer öğrenciler yüzler ya da onlar basamağı için “sıfır” çekmezse öğretmen kendisi yüzler ve onlar basamağı için sıfır çekersek ne olurdu diye sorarak sınıfın düşünmesini sağlar. Son olarak öğrencilerden gelen cevaplar doğrultusunda cevapları toparlayarak açıklar.

C- Sonuç etkinlikleri (Süre 2-5 dakika)

Özetleme

Derste yaptıklarımızın üzerinden geçilir.

Tekrar Güdüleme

Gelecek dersin kazanımı hakkında bilgilendirilir.

III- Değerlendirme (Sınama Durumu) Bölümü (Yaklaşık 1/4 süre)

Üç basamaklı sayılar ile iki basamaklı sayıların çarpma işlemlerinin bulunduğu fotokopi (Ek-1) öğrencilere dağıtılır. Dersin bitmesine kalan süreye göre fotokopi çözülür. Dersin bitmesine bir dakika kala geriye kalan çözülmeyen sorular ödev olarak verilir.

Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı

Matematik dersi doğal sayılarla çarpma işlemleri konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.

YORUMLAR

BLOGGER: 1
  1. Ders planlarınız ve hazırladığınız materyaller çok güzel. Ama keşke her konu için yapsanız😔 örneğin zihinden toplama işlemi ile ilgili.

    YanıtlaSil

Ad

1. sınıf,15,2. sınıf,5,3 Boyutlu Şekiller,1,3. sınıf,9,4 işlem,1,4. boyut,1,4. sınıf,5,5E Modeli,8,5E Modeli Ders Planı,8,Açı Çeşitleri,1,Açılar,1,ağırlık,1,aile,1,akran,1,aktar,2,apollo 12,1,asteroit,1,astral,1,astral seyahat,1,astral seyahat teknikleri,1,astroloji,1,ay,1,ay olmasaydı,1,Aydınlatma,1,beden,1,Beden Eğitimi,3,Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi,3,besin,1,Bilim,9,Bira Mayası,1,Birlik,1,bitki,2,böbrek,1,böbrek taşı,1,Böbrek Taşı Nedir?,1,Bölme,1,Çarpma,2,çekim gücü,2,çekim kuvveti,1,çevre,1,Çıkarma,1,çocuk eğitimi,1,çöp değiliz,1,Deneyler,1,denge,1,Deprem,1,ders planı,24,diyaliz,1,Doğal Afetler,1,Doğal Sayılar,2,Drama,3,Duygu Maskesi,1,Duygular,1,dünya,1,Dünya'nın dönüşü,1,Dünya'nın Yapısı,1,ebeveyn,1,Eğitim,37,Eğitsel Oyunlar,3,Ekvator,1,empati,1,endüstri 4.0,1,Eşlik,1,Fare Yuvası,1,Fen Bilimleri,8,Fermantasyon Deneyi,1,g harfi,1,g sesi,1,gaz birikimi,1,Geometrik Cisimler,1,geri dönüşüm,2,geri dönüşüm etkinlikleri,1,geri dönüşüm konusu,1,gökyüzü,1,Görsel Sanatlar,1,h harfi,1,h sesi,1,harf,1,harf küpü,1,harf küpü materyali,1,harf öğretimi,5,hayat,1,hayat bilgisi,4,Hayata Dair,1,Hayata Dair Sözler,1,hece,1,Hece Küpü,1,hece küpü materyali,1,huzur,2,hüzün,1,ı harfi,1,ı sesi,1,ışık yılı,1,İlk Okuma Yazma,5,kanser,1,Kara delik,1,Karışım,1,Karışımlar,1,kütle,1,Levhalar,1,Maddenin Halleri,1,Maddeyi Niteleyen Özellikler,1,Mantar,1,Matematik,11,materyal,13,materyal tasarım,8,Mayalanma,1,meditasyon,1,merkez,1,Mevsimler,1,mutluluk,2,nasıl olmalı,1,Nasıl Oluşur?,1,newton,1,Onluk,1,Onluk Birlik,1,ot,2,Oyun,3,Oyun Öğretimi,3,Oyun Örnekleri,3,Örüntü ve Süslemeler,1,p harfi,1,p sesi,1,Paket Oyunu,1,Pangea,1,Petrol,1,petrolün önemi,1,rahatlama,1,robot,1,robotlar,1,Rüzgarlar,1,Saf Madde,1,Saf Madde ve Karışım,1,Saf Madde ve Karışımlar,1,Sağlık,3,sağlıklı hayat,1,sanayi,3,Ses,1,ses kirliliği,1,ses öğretimi,5,Ses Şiddeti,1,Ses Teknolojileri,1,Ses Titreşimleri,1,Sesin İşitmedeki Rolü,1,spiral,1,Susuzluk,1,şifalı bitkiler,1,şifalı otlar,1,Takvim,1,Takvim Materyali,1,taş,1,tedavi,3,teknoloji,2,Toplama,1,Trafik Güvenliği,1,Trafik Işıkları,1,Trafik Levhaları,1,Trafik Maketi,1,Tsunami,1,Türkçe,2,Uzamsal İlişkiler,1,uzay,2,uzay boşluğu,1,uzayda zaman,1,Uzunlukları ölçme,1,Varlıkların Hareket Özellikleri,1,yapay zeka,2,Yaşam,2,yer çekimi,1,yıldız,1,yıldız sistemi,1,z harfi,1,z sesi,1,zaman bükülmesi,1,Zaman ölçme,1,
ltr
item
Bilgibirlik: Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı
Matematik Doğal Sayılarla Çarpma İşlemleri Ders Planı
Matematik dersinde doğal sayılarla çarpma işlemleri yaptık. Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarptık.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOsdYzuOByexJVPafzmToT7ucSX40VcebERPZ1r_8glXgpX9tKzGOoImztYVJdyYzRY7VEFfpJ46wokU1QyU-WZ0RdRSeVje-XIH9vzJvd8y7RLb-gudIGHBopXtMDkd22BQGFbflQO-J2/s16000/Matematik+Do%25C4%259Fal+Say%25C4%25B1larla+%25C3%2587arpma+%25C4%25B0%25C5%259Flemleri+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOsdYzuOByexJVPafzmToT7ucSX40VcebERPZ1r_8glXgpX9tKzGOoImztYVJdyYzRY7VEFfpJ46wokU1QyU-WZ0RdRSeVje-XIH9vzJvd8y7RLb-gudIGHBopXtMDkd22BQGFbflQO-J2/s72-c/Matematik+Do%25C4%259Fal+Say%25C4%25B1larla+%25C3%2587arpma+%25C4%25B0%25C5%259Flemleri+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
Bilgibirlik
https://yasamadairar.blogspot.com/2020/09/matematik-dogal-sayilarla-carpma.html
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/2020/09/matematik-dogal-sayilarla-carpma.html
true
9222046224268905795
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Devamı Reply İptal Delete By Ana Sayfa PAGES YAYINLAR View All BENZER YAYINLAR ETİKET ARCHIVE SEARCH ALL POSTS İsteğinizle eşleşen bir yayın bulunamadı Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy