Matematik Uzamsal İlişkiler Ders Planı

Matematik dersinde uzamsal ilişkiler konusunu işledik. Daha sonra öğrencilerden uzamsal ilişkileri ifade etmeleri bekledik.

1. Sınıf Matematik Dersi Uzamsal İlişkiler Konusu Ders Planı

Matematik Uzamsal İlişkiler Ders Planı 

Matematik dersi uzamsal ilişkiler konusu ders planı ile ilgili materyal görselleri planın sonunda yer almaktadır.

I. Biçimsel Bölüm 

  • Ders: Matematik 
  • Ünite: Geometri 
  • Konu: Uzamsal İlişkiler 
  • Süre: 8 ders saati 

Yöntem ve teknikler 

Soru cevap yöntemi, Buluş keşfetme stratejisi, Eğitsel oyunlar, Beyin fırtınası

Kaynak, araç-gereç, materyal

Sunu-1, Küçük top, 10 tane A4 kağıdı, ek-1 Bahçe materyali, ek-2 cümleler, tahta kalemi

Hedefler

Uzamsal ilişkileri ifade etmek için uygun terimleri kullanır.
Bir model üzerindeki ögelerin birbirine göre durumlarını uzamsal ilişkilerin uygun terimlerini kullanarak açıklar.

II. Dersin İşleniş Bölümü

A- Hazırlık/Giriş etkinlikleri (Yaklaşık 1/4 süre)

Öğretmen öğrencilere ‘’Bugün ki konumuz Uzamsal ilişkiler, uzamsal ilişki denilince aklımıza neler geliyor.’’ sorusunu sorar. Öğrencilerden cevap beklenir, öğrencilerden cevap gelmezse ‘’ Aslında bu ilişkiler günlük hayatta hepimizin sıkça kullandığı kavramlardır, bir nesnenin bulunduğu yeri tarif ederken bu ilişkilerden yararlanırız. Hep birlikte bu kavramlar nelermiş bakalım, öğrenelim.’’ denir. Sunum açılır. ‘’Zeynep arkadaşımız sizden bir şey rica etmiş hep birlikte sorularını cevaplayalım mı?’’ denir.

B- Geliştirme sunu/Geliştirme Etkinlikleri (Yaklaşık 2/4 süre)

Öğretmen sunum üzerinden resimlerdeki varlıkların yerlerini sorar. Görseller ilk kez gösterildiğinde öğretmen uzamsal ilişkileri anlatmaz. Öğrencilerin gördüğü görsellerdeki ilişkiyi kurmasını, görselde hangi uzamsal ilişki verilmişse öğrencinin o ilişkiyi bulmasına yönelik sorular sorar. Örneğin sunumun 2. sayfasında havuzun içinde ve dışında duran çocuk var demek yerine öğrencilere ‘’ Çocuk havuzun neresinde?’’ sorusu sorulup öğrencilerden içeride ve dışarıda kelimelerini kullanmaları beklenir. İçinde ve dışında örnekleri bittikten sonra Öğretmen öğrencilere gördüğümüz bu resimlerde hangi uzamsal kavramları öğrendik diye sorar ve aldığı cevabı tahtaya yazar. Bu yazma işlemi sunum bitene kadar örnek uzamsal ilişki sonrası yapılır. Öğrenciler hep birlikte öğretmenin sorularına sunum bitinceye kadar cevap verirler. Sunum bittikten sonra öğretmen daha önce hazırladığı materyali (ek1) tahtaya asar. (Sadece kartondan hazırladığı materyali) mıknatıslı olan materyaller tahtaya yapışıyorsa tahtaya yapışmıyorsa öğrencilere gösterildikten sonra tahtaya yakın bir masaya bırakılır, öğretmen bir kutunun içine daha önceden yazmış olduğu cümleleri (Ek2) katlayarak koyar. Öğrencilere şu açıklamayı yapar: Çocuklar bu tahtada gördüğünüz bizim bahçemiz mıknatıslı olan nesnelerle bahçemizi dolduracağız şimdi elimdeki topu bir arkadaşınıza atacağım ve kutudan bir kağıt çekmesini isteyeceğim arkadaşınız cümleyi içinden okuyup materyalleri kartonun üzerine yapıştıracak. Örneğin kağıtta bulut güneşin arkasındadır yazıyorsa arkadaşımız bulutu ve güneşi alıp kağıtta istendiği gibi bahçemize yapıştıracak işlemi bittikten sonra biz acaba arkadaşımızın kağıdında hangi cümle yazıyordu diye tahmin etmeye çalışacağız tahmin ettikten sonra arkadaşımız topu başka bir arkadaşına atacak kağıtlar bitene kadar bahçemizi dolduracağız der. Aldığı küçük topu öğrencinin birisine atar. Öğrenciler tahtaya çıkıp materyalle çalışmalarını yaparlar.

C- Sonuç etkinlikleri (Süre 2-5 dakika)

Öğretmen öğrettiği kavramları tekrar eder. Öğrencilerinden ödev olarak ‘’Ek3’’ teki çalışmayı yapmalarını ister.

III- Değerlendirme (Sınama Durumu) Bölümü (Yaklaşık 1/4 süre)

Sınıf bu bölüm için daha önceden hazırlanır yere 10 tane a4 kağıdı bir yuvarlak olacak şekilde yapıştırılır. Tahtaya 10 öğrenci çağrılır her kağıdın üzerine bir öğrenci çıkar. Öğretmen öğrencilere şimdi bir oyun oynayacağız. Ben size sağa, sola, öne, arkaya gibi hareket etmeniz gereken yönü söyleyeceğim. Sizlerde bu hareketleri aynı anda yapmaya çalışacaksınız. Sağa dediğimde herkes sağa, sola dediğimde herkes sola, öne dediğimde herkes bir adım öne, arkaya dediğimde herkes bir adım geriye çıkacak aynı şekilde içine dediğimde de herkes bir adım ileri dışına dediğimde herkes bir adım geriye çıkacak der ve anlatamadığım bir yer var mı diye sorar. Oyun 2-5 dakika oynatılabilir. Öğrenciler yerlerine geçtikten sonra teşekkür edip ders bitirilir.

1. Sınıf Matematik Dersi Uzamsal İlişkiler Konusu Ders Planı

1. Sınıf Matematik Dersi Uzamsal İlişkiler Konusu Ders Planı
  • Dağ evin arkasındadır.
  • Gökkuşağı dağın üstündedir.
  • Çocuk arabanın içindedir.
  • Güneş bulutların arasındadır.
  • Tavşan çiçeklerin önündedir.
  • Uçurtma evin üstünde ve kuşun aşağısındadır.
  • Köpek kulübenin önünde ve kedinin yanındadır.
  • Çocuk ağacın altındadır.
  • Tavşan evin arkasındadır.
  • Bank evin yakınındadır.
  • Kuş bankın üzerindedir.
  • Kaplumbağa evin dışındadır.
Matematik dersi uzamsal ilişkiler konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.

YORUMLAR

BLOGGER: 7
  1. 1. sınıf matematik dersi, okul hayatım boyunca eğlenceli bulduğum tek matematik dersiydi. Sonra buz gibi soğudum :)Bizim zamanımızda da böyle eğlenceli yöntemler olsaydı sanırım soğumazdım. Bu arada siteyi tanıyamadım. Hatta farklı bir blog yorum bırakmış hissine kapıldım. Gelince anladım. Bir hayli değişmiş buralar. Hayırlı olsun bakalım. :)

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflara yazıya emek vermişsiniz

    YanıtlaSil
  3. Uzamsal ilişkiler konusu birazda ana sınıfında iyice pekistirilmeli..Ülkemizde kesme boyamaya verilen yoğunluk bu konuların eş geçilmesine neden oluyor..Halbu ki bu konu matematiğin temel taşı..

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize sağlık çok eğitici olmuş

    YanıtlaSil
  5. Blogun adımı değişmiş gene son derece yararlı bilgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar...
    4.sınıf matematik kazanım standart ölçme araçlarını kullanarak açı oluşturur nasıl yapabilirim yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  7. Bizim zamanımızda yoktu bu kadar teferruat sanırım yada ben hatırlamıyorum 🙈uzun zaman oldu.
    Bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil

Ad

1. sınıf,15,2. sınıf,5,3 Boyutlu Şekiller,1,3. sınıf,9,4 işlem,1,4. boyut,1,4. sınıf,5,5E Modeli,8,5E Modeli Ders Planı,8,Açı Çeşitleri,1,Açılar,1,ağırlık,1,aile,1,akran,1,aktar,2,apollo 12,1,asteroit,1,astral,1,astral seyahat,1,astral seyahat teknikleri,1,astroloji,1,ay,1,ay olmasaydı,1,Aydınlatma,1,beden,1,Beden Eğitimi,3,Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi,3,besin,1,Bilim,9,Bira Mayası,1,Birlik,1,bitki,2,böbrek,1,böbrek taşı,1,Böbrek Taşı Nedir?,1,Bölme,1,Çarpma,2,çekim gücü,2,çekim kuvveti,1,çevre,1,Çıkarma,1,çocuk eğitimi,1,çöp değiliz,1,Deneyler,1,denge,1,Deprem,1,ders planı,24,diyaliz,1,Doğal Afetler,1,Doğal Sayılar,2,Drama,3,Duygu Maskesi,1,Duygular,1,dünya,1,Dünya'nın dönüşü,1,Dünya'nın Yapısı,1,ebeveyn,1,Eğitim,37,Eğitsel Oyunlar,3,Ekvator,1,empati,1,endüstri 4.0,1,Eşlik,1,Fare Yuvası,1,Fen Bilimleri,8,Fermantasyon Deneyi,1,g harfi,1,g sesi,1,gaz birikimi,1,Geometrik Cisimler,1,geri dönüşüm,2,geri dönüşüm etkinlikleri,1,geri dönüşüm konusu,1,gökyüzü,1,Görsel Sanatlar,1,h harfi,1,h sesi,1,harf,1,harf küpü,1,harf küpü materyali,1,harf öğretimi,5,hayat,1,hayat bilgisi,4,Hayata Dair,1,Hayata Dair Sözler,1,hece,1,Hece Küpü,1,hece küpü materyali,1,huzur,2,hüzün,1,ı harfi,1,ı sesi,1,ışık yılı,1,İlk Okuma Yazma,5,kanser,1,Kara delik,1,Karışım,1,Karışımlar,1,kütle,1,Levhalar,1,Maddenin Halleri,1,Maddeyi Niteleyen Özellikler,1,Mantar,1,Matematik,11,materyal,13,materyal tasarım,8,Mayalanma,1,meditasyon,1,merkez,1,Mevsimler,1,mutluluk,2,nasıl olmalı,1,Nasıl Oluşur?,1,newton,1,Onluk,1,Onluk Birlik,1,ot,2,Oyun,3,Oyun Öğretimi,3,Oyun Örnekleri,3,Örüntü ve Süslemeler,1,p harfi,1,p sesi,1,Paket Oyunu,1,Pangea,1,Petrol,1,petrolün önemi,1,rahatlama,1,robot,1,robotlar,1,Rüzgarlar,1,Saf Madde,1,Saf Madde ve Karışım,1,Saf Madde ve Karışımlar,1,Sağlık,3,sağlıklı hayat,1,sanayi,3,Ses,1,ses kirliliği,1,ses öğretimi,5,Ses Şiddeti,1,Ses Teknolojileri,1,Ses Titreşimleri,1,Sesin İşitmedeki Rolü,1,spiral,1,Susuzluk,1,şifalı bitkiler,1,şifalı otlar,1,Takvim,1,Takvim Materyali,1,taş,1,tedavi,3,teknoloji,2,Toplama,1,Trafik Güvenliği,1,Trafik Işıkları,1,Trafik Levhaları,1,Trafik Maketi,1,Tsunami,1,Türkçe,2,Uzamsal İlişkiler,1,uzay,2,uzay boşluğu,1,uzayda zaman,1,Uzunlukları ölçme,1,Varlıkların Hareket Özellikleri,1,yapay zeka,2,Yaşam,2,yer çekimi,1,yıldız,1,yıldız sistemi,1,z harfi,1,z sesi,1,zaman bükülmesi,1,Zaman ölçme,1,
ltr
item
Bilgibirlik: Matematik Uzamsal İlişkiler Ders Planı
Matematik Uzamsal İlişkiler Ders Planı
Matematik dersinde uzamsal ilişkiler konusunu işledik. Daha sonra öğrencilerden uzamsal ilişkileri ifade etmeleri bekledik.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhw_G8yRLPs6lNIgjpFLlyQuWzcjE2huYUra7bhRKzlS6XzguPpsU9icOjaj6ZBJlIX5VomE2iIvH7zrC9rbMf4N3eD9VdQTp6o6uLbGxSE87Qr_GZsguaO1CJ_UOg1-cGseZqsAI0AgT3j/s1600/1.+S%25C4%25B1n%25C4%25B1f+Matematik+Dersi+Uzamsal+%25C4%25B0li%25C5%259Fkiler+Konusu+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhw_G8yRLPs6lNIgjpFLlyQuWzcjE2huYUra7bhRKzlS6XzguPpsU9icOjaj6ZBJlIX5VomE2iIvH7zrC9rbMf4N3eD9VdQTp6o6uLbGxSE87Qr_GZsguaO1CJ_UOg1-cGseZqsAI0AgT3j/s72-c/1.+S%25C4%25B1n%25C4%25B1f+Matematik+Dersi+Uzamsal+%25C4%25B0li%25C5%259Fkiler+Konusu+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
Bilgibirlik
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/03/1-sinif-matematik-dersi-uzamsal-iliskiler-konusu-ders-plani.html
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/03/1-sinif-matematik-dersi-uzamsal-iliskiler-konusu-ders-plani.html
true
9222046224268905795
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Devamı Reply İptal Delete By Ana Sayfa PAGES YAYINLAR View All BENZER YAYINLAR ETİKET ARCHIVE SEARCH ALL POSTS İsteğinizle eşleşen bir yayın bulunamadı Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy