Matematik Zaman Ölçme Ders Planı. M.1.3.3.2. Takvim üzerinde günü, haftayı ve ayı belirtir. Matematik dersi için zaman ölçme konusunu anlattık. Takvim üzerinde günü ve ayı gösterdik.
Matematik Zaman Ölçme Ders Planı
Matematik dersi zaman ölçme konusu ders planı ile ilgili materyal görselleri planın sonunda yer almaktadır.
I. Biçimsel Bölüm
- DERS: Matematik
- ÜNİTE: 5. ünite
- KONU: Zaman ölçme
- SINIF: 1. Sınıf
- SÜRE: 12 ders saati
Yöntem ve teknikler
Soru Cevap, Sunuş Yoluyla Anlatım
Kaynak, Araç-Gereç, Materyal
PowerPoint Sunusu, Takvim Maketi
Hedefler
- M.1.3.3.2. Takvim üzerinde günü, haftayı ve ayı belirtir.
II. Dersin İşlenişi Bölümü
A. Hazırlık/Giriş Etkinlikleri ( Yaklaşık 1/4 süre)
Öğretmen, derse "Kimlerin evinde takvim var?" sorusunu sorarak başlar. Aldığı cevaplardan sonra bu kez takvimin ne işe yaradığını sorar ve ekler "Peki aranızda takvim nasıl okunur bilen var mı?" Aldığı cevaplardan sonra "Hadi şimdi öğrenelim." diyerek takvim hakkında bilgiler verir.
Bir yılda 365 gün vardır.
Bir yılda 12 ay vardır.
Bir yılda 52 hafta vardır.
Bir ayda 4 hafta vardır.
Bir ayda 30 gün vardır.
Bir haftada 7 gün vardır.
Bir yılda 365 gün vardır.
B. Geliştirme-Sunu/Geliştirme Etkinlikleri (Yaklaşık 2/4 süre)
Öğretmen, öğrencilere önemli bilgileri verdikten sonra takvim maketi üzerinden takvimin nasıl okunduğunu öğrencilere gösterir. Daha sonra tahtaya öğrencileri çıkartarak takvim üzerinden kendi doğum günlerini göstermelerini ister. Öğrenciler doğum günlerini bulduktan sonra bazı tarihleri takvim üzerinde göstererek onların okumasını ister.III. Değerlendirme (Sınama Durumu) Bölümü (Yaklaşık 1/4 süre)
Daha sonra öğretmen, öğrencilerin öğrendiği bilgileri test etmek için sorular sorar ve her öğrenciyi derse katarak bu soruların cevaplarını ister.
Yılın ilk ayı hangisidir?
Haftanın son günü hangisidir?
Soruları sorduktan sonra tahtaya bir takvim örneği yansıtılır ve onun üzerinden sorular sorulmaya devam edilir.
Dün hangi tarihti?
Yarın hangi tarih olacak?
Yarından sonra hangi tarih olacak?
Tahtadaki takvim kaç günden oluşmuştur?
Öğretmen konuyu tekrar özetler ve anlatamadığı bir yer olup olmadığını sorar. En son olarak teşekkür ederek dersi bitirir.
Matematik dersi zaman ölçme konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.
YORUMLAR