Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli

Fen bilimleri dersi ses kirliliği konusu. Fen bilimleri dersi 5e modeli ders planı. Ses kirliliği. Aydınlatma ve ses teknolojileri. Ders planı.

Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli

Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli 

Fen bilimleri dersi ses kirliliği konusu ders planı ile ilgili görseller planın sonunda yer almaktadır. 

BÖLÜM 1 

  • DERSİN ADI: Fen Bilimleri
  • SINIF: 4. Sınıf
  • ÜNİTE ADI / NO: Aydınlatma Ve Ses Teknolojileri
  • KONU: Ses Kirliliği
  • ÖNERİLEN SÜRE: 5 ders saati
  • BELİRLENEN SÜRE: 35 dakika

BÖLÜM 2

ÖĞRENCİ KAZANIMI

  • F.4.5.5.1 Ses kirliliğinin nedenlerini sorgular.
  • F.4.5.5.2 Ses kirliliğinin insan sağlığı ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar.
  • F.4.5.5.3 Ses kirliliğini azaltmaya yönelik çözümler üretir.

BİLİMSEL SÜREÇ BASAMAKLARI

  • Nesneleri (cisim, varlık) veya olayları çeşitli yollarla bir veya daha çok duyu organını kullanarak gözlemler.
  • Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar önerir.
  • Öğretmen gözetiminde basit araştırmalarda gerekli malzeme ve araç gereçleriseçer; becerikli, emniyetli ve etkin bir şeklide kullanır.
  • Elde edilen bulgulardan yeni ilişkilere ulaşır.

ÜNİTE KAVRAMLARI

Ses kirliliği ve olumsuz etkileri, ses kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler.

ÖĞRETME - ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Buluş yoluyla öğretim stratejisi, bilgisayar destekli öğretim, soru- cevap öğretim tekniği, anlatım yöntemi, örnek olay incelemesi, gözlem yapma, kavram haritası, drama.

KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER ve KAYNAKLAR

Öğretmen: Bilgisayar ve projeksiyon, kavram haritası

Öğrenci: Deney için gerekli malzemeler, ders kitabı

BÖLÜM 3

ÖĞRETME - ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ

GİRİŞ

Öğretmen sınıfa selam vererek ve öğrencilerle sohbet ederk başlar“Evet çocuklar  bildiğiniz gibi geçen günlerde kendime bir tane motorsiklet aldım ve okula gelirken onu kullanıyorum  peki siz okula gelirken hangi ulaşım araçlarını kullanıyorsunuz diye sorulur. Öğrencilerden cevap alınır.Daha  sonra öğretmen benim motorsiklet çok yüksek ses çıkarıyor denilerek ses kaydı dinletilir peki sizin kullandığınız ulaşım araçları ses çıkarıyor mu diye sorulur.  Daha sonra öğretmen “Peki çocuklar çevrenizde motor gibi sesi yüksek olarak çıkan başka neler vardır?” der. Daha sonra öğretmen ses kirliliğine örnek teşkil edebilecek olan seslerin bulunduğu kısa bir video izletir.

KEŞFETME

Bu aşamada sınıf üç gruba ayrılır ve her gruba ses kirliliğine örnek oluşturulabilecek senaryolar verilir. Her gruba üç dakika süre verilerek öğrencilerin senaryoda verilen durumu grupça  çizmeleri  ve drama kullanarak sınıf önünde canlandırmaları istenir. Daha sonra ise senaryodaki durumun nedenleri, sonuçları ve alınabilecek önlemlerin neler olabileceği öğrencilere sorulur.

AÇIKLAMA

Öğretmen hazırlamış olduğu slayt yardımıyla ses kirliliğinin ne olduğunu, nasıl meydana geldiğini ve ses kirliliğinin sonuçlarının neler olduğunu öğrencilere açıklar. Öğrencilere desibel kavramını somutlaştırmak için üç adet telefona indirilen sesin desibelini ölçen telefon uygulaması açılarak her gruba verilir. Öğrencilerden çeşitli sesler çıkartarak çıkardıkları seslerin desibelini gözlemlemeleri istenir.

DERİNLEŞTİRME

Öğretmen tarafından hazırlanan kavram haritası öğrencilere tamamlattırılır. Daha sonra ise sınıf üç gruba ayrılır ve sesin nasıl yalıtıldığı deneyi yapılır. Bu deney için her gruba bir ses kaynağı ve birer adet aynı boyutta olan  büyük kutu ve aynı boyutta oalan birer adet küçük kutu  verilir. Verilen kutuların yanında bir gruba gazete, bir gruba poşetler ve son gruba ise  bezler verilir. Öğrencilere verilen ses kaynaklarının küçük  kutunun içine koymaları ve küçük kutuyuda büyük kutunun içine koyup verilen malzemeler yardımı ile ses kaynağını yalıtmaları istenir. İşlem tamamlandıktan kutulardan çıkan sesleri gözlemlemeleri ve yorumlamaları istenir.

DEĞERLENDİRME

Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. Daha sonra öğretmen tarafından hazırlanan ve içinde sorular olan pet bardaklar masanın kısa olan kenarının ucuna aralarında boşluk kalmayacak şekilde yapıştırılır. Daha sonra iki gruptan da birer gönüllü öğrenci çıkartılır. Masanın üzerine üç adet pinpon topu bırakılır ve öğrencilerin bu topları üfleyerek pet bardaklara sokmaları istenir. Öğrenciler pet bardaklara soktuğu toplar ve cevapladıkları soruların toplamı kadar puan alır. En çok puanı alan grup birinci olur.

Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli

Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli

Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli

Fen bilimleri dersi ses kirliliği konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.

YORUMLAR

Ad

1. sınıf,15,2. sınıf,5,3 Boyutlu Şekiller,1,3. sınıf,9,4 işlem,1,4. boyut,1,4. sınıf,5,5E Modeli,8,5E Modeli Ders Planı,8,Açı Çeşitleri,1,Açılar,1,ağırlık,1,aile,1,akran,1,aktar,2,apollo 12,1,asteroit,1,astral,1,astral seyahat,1,astral seyahat teknikleri,1,astroloji,1,ay,1,ay olmasaydı,1,Aydınlatma,1,beden,1,Beden Eğitimi,3,Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi,3,besin,1,Bilim,9,Bira Mayası,1,Birlik,1,bitki,2,böbrek,1,böbrek taşı,1,Böbrek Taşı Nedir?,1,Bölme,1,Çarpma,2,çekim gücü,2,çekim kuvveti,1,çevre,1,Çıkarma,1,çocuk eğitimi,1,çöp değiliz,1,Deneyler,1,denge,1,Deprem,1,ders planı,24,diyaliz,1,Doğal Afetler,1,Doğal Sayılar,2,Drama,3,Duygu Maskesi,1,Duygular,1,dünya,1,Dünya'nın dönüşü,1,Dünya'nın Yapısı,1,ebeveyn,1,Eğitim,37,Eğitsel Oyunlar,3,Ekvator,1,empati,1,endüstri 4.0,1,Eşlik,1,Fare Yuvası,1,Fen Bilimleri,8,Fermantasyon Deneyi,1,g harfi,1,g sesi,1,gaz birikimi,1,Geometrik Cisimler,1,geri dönüşüm,2,geri dönüşüm etkinlikleri,1,geri dönüşüm konusu,1,gökyüzü,1,Görsel Sanatlar,1,h harfi,1,h sesi,1,harf,1,harf küpü,1,harf küpü materyali,1,harf öğretimi,5,hayat,1,hayat bilgisi,4,Hayata Dair,1,Hayata Dair Sözler,1,hece,1,Hece Küpü,1,hece küpü materyali,1,huzur,2,hüzün,1,ı harfi,1,ı sesi,1,ışık yılı,1,İlk Okuma Yazma,5,kanser,1,Kara delik,1,Karışım,1,Karışımlar,1,kütle,1,Levhalar,1,Maddenin Halleri,1,Maddeyi Niteleyen Özellikler,1,Mantar,1,Matematik,11,materyal,13,materyal tasarım,8,Mayalanma,1,meditasyon,1,merkez,1,Mevsimler,1,mutluluk,2,nasıl olmalı,1,Nasıl Oluşur?,1,newton,1,Onluk,1,Onluk Birlik,1,ot,2,Oyun,3,Oyun Öğretimi,3,Oyun Örnekleri,3,Örüntü ve Süslemeler,1,p harfi,1,p sesi,1,Paket Oyunu,1,Pangea,1,Petrol,1,petrolün önemi,1,rahatlama,1,robot,1,robotlar,1,Rüzgarlar,1,Saf Madde,1,Saf Madde ve Karışım,1,Saf Madde ve Karışımlar,1,Sağlık,3,sağlıklı hayat,1,sanayi,3,Ses,1,ses kirliliği,1,ses öğretimi,5,Ses Şiddeti,1,Ses Teknolojileri,1,Ses Titreşimleri,1,Sesin İşitmedeki Rolü,1,spiral,1,Susuzluk,1,şifalı bitkiler,1,şifalı otlar,1,Takvim,1,Takvim Materyali,1,taş,1,tedavi,3,teknoloji,2,Toplama,1,Trafik Güvenliği,1,Trafik Işıkları,1,Trafik Levhaları,1,Trafik Maketi,1,Tsunami,1,Türkçe,2,Uzamsal İlişkiler,1,uzay,2,uzay boşluğu,1,uzayda zaman,1,Uzunlukları ölçme,1,Varlıkların Hareket Özellikleri,1,yapay zeka,2,Yaşam,2,yer çekimi,1,yıldız,1,yıldız sistemi,1,z harfi,1,z sesi,1,zaman bükülmesi,1,Zaman ölçme,1,
ltr
item
Bilgibirlik: Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli
Fen Bilimleri Ses Kirliliği Ders Planı 5E Modeli
Fen bilimleri dersi ses kirliliği konusu. Fen bilimleri dersi 5e modeli ders planı. Ses kirliliği. Aydınlatma ve ses teknolojileri. Ders planı.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5ztCuguVmjsEsnqQf6U6qNj8kfg1hS_uZrt9RPQ14Fn-HyuJCevWorudrTx5e-05C_TMQlYHWnanIOPSvzuWqqwWxLjuJF8ekSjMJQ3ggy2gETjI4YNuoEHPQE52F4WXHpjsU_VfNnTFm/s16000/Fen+Bilimleri+Ses+Kirlili%25C4%259Fi+Ders+Plan%25C4%25B1+5E+Modeli.jpeg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5ztCuguVmjsEsnqQf6U6qNj8kfg1hS_uZrt9RPQ14Fn-HyuJCevWorudrTx5e-05C_TMQlYHWnanIOPSvzuWqqwWxLjuJF8ekSjMJQ3ggy2gETjI4YNuoEHPQE52F4WXHpjsU_VfNnTFm/s72-c/Fen+Bilimleri+Ses+Kirlili%25C4%259Fi+Ders+Plan%25C4%25B1+5E+Modeli.jpeg
Bilgibirlik
https://yasamadairar.blogspot.com/2020/12/fen-bilimleri-ses-kirliligi-konusu-ders.html
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/2020/12/fen-bilimleri-ses-kirliligi-konusu-ders.html
true
9222046224268905795
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Devamı Reply İptal Delete By Ana Sayfa PAGES YAYINLAR View All BENZER YAYINLAR ETİKET ARCHIVE SEARCH ALL POSTS İsteğinizle eşleşen bir yayın bulunamadı Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy