Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı

Matematik dersinde uzunlukları ölçme konusunu işledik. Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırarak ilişkilerini belirttik. Bir nesnenin uzunluklarına göre sıralanmış nesne topluluğu içindeki yerini belirledik.

Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı

Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı 

Matematik dersi uzunlukları ölçme konusu ders planı ile ilgili materyal görselleri planın sonunda yer almaktadır.

I. Biçimsel Bölüm 

  • DERS: Matematik 
  • ÜNİTE: 6. ünite 
  • KONU: Uzunlukları ölçme 
  • SINIF: 1. Sınıf
  • SÜRE: 12 ders saati 

Yöntem ve teknikler 

Düz Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyunlar, Beyin Fırtınası

Kaynak, Araç-Gereç, Materyal

PowerPoint Sunusu, Farklı Uzunluklarda Nesneler, Renkli Fon Kartonundan Kesilmiş Farklı Uzunlukta Şeritler, MEB Ders Kitabı

Hedefler

  • Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırarak ilişkilerini belirtir.
  • Bir nesnenin uzunluklarına göre sıralanmış nesne topluluğu içindeki yerini belirler.

II. Dersin İşlenişi Bölümü

A. Hazırlık/Giriş Etkinlikleri ( Yaklaşık 1/4 süre)

Dikkat Çekme (Konuya Yöneltme)

İlk önce öğretmen sınıfa farklı uzunluklarda nesnelerle girer. Çocukların dikkati öğretmene çekilir.

Güdüleme-İstekli Kılma (Neden Öğrenilmeli?)

Öğretmen, öğrencilere uzunlukları öğrenmenin ne işe yarayacağını anlatır. Örneğin bu konudan sonra Beden Eğitimi dersinde  arkadaşlarıyla boy sırasına rahatlıkla geçebileceklerini söyler.

Gözden Geçirme

Soru-cevap şeklinde gerçekleşir. Öğrencilere uzunluk ve kısalık kavramlarının ne çağrıştırdığı sorulur.

Hedef-Davranışı Söyleme

Öğretmen öğrencilere “Bu dersin sonunda nesneleri uzunluk ve kısalıklarına göre sıralayıp karşılaştırabileceksiniz.” der.

Geçiş-Açıklama

Öğretmen öğrencilere “Hadi çocuklar şimdi getirmiş olduğum nesneleri inceleyelim.” der.

B. Geliştirme-Sunu/Geliştirme Etkinlikleri (Yaklaşık 2/4 süre)

Öğretmen, kazanımları öğrencilere söyler ve onlara bir resim gösterir, bu resimde neler gördüklerini sorar. Öğrencilere uzun ve kısa kavramlarını onlara doğru sorular yönelterek buldurur. Daha sonra kazanımda geçen uzunluk kavramının onlara neler çağrıştırdığı sorulur. Alınan cevaplardan yola çıkarak uzunluk kavramını beyin fırtınası yöntemiyle hep birlikte tanımlarlar. Daha sonra öğretmen herkesten yanındaki malzemelerle bir uzun bir de kısa modeli oluşturmasını ister ve örnek olarak kendi modelini sınıfa gösterir. Sonra yardıma ihtiyaçları olup olmadığını sınıfa sorar ve gönüllü bir öğrenciden kendi modelini sınıfa göstermesini ister. Daha sonra oyuna geçilir. Öğrencilere Şaşırtma oyunu oynatılır. Farklı hayvanların isimleri verilerek uzun olan hayvanın ismi söylendiğinde ayağa kalkmaları, kısa hayvanın ismi söylendiğinde ise oturmaları istenir. Bu aşamadan sonra uzun kısa kavramını öğrenci en iyi şekilde kavradıktan sonra, uzundan daha uzun bir nesne gösterilir ve bunun nasıl adlandırıldığı öğrencilere sorulur. “Daha uzun” cevabı alındıktan sonra kısadan daha kısa bir nesne gösterilir ve bunun nasıl adlandırılabileceği öğrencilere sorulur. “Daha kısa” cevabı alındıktan sonra tekrar Powerpoint sunusuna geçilir ve bu kez daha uzun, daha kısa etkinlikleri öğrencilere yaptırılır.

Öğretmen: ‘Çocuklar nesneleri uzundan kısaya sıralamayı öğrendik. Şimdi beraber bir örnek daha yapalım. Elimde görmüş olduğunuz şeritleri sıralayalım.’ der. Sınıftan bir gönüllü seçilir. Tahtaya sıralama yaptırılır. Daha sonra öğretmen: ‘Çocuklar bu sıralamaları yaparken aynı zamanda isimlendirmeler yaparak yerini belirleyebiliriz. Sayıların sonuna ‘-ıncı, -inci’ ya da ‘.’ koyduğumuzda nesnelerin sıralamadaki yerlerini belirtmiş oluruz.’ der. Tahtaya yapılan sıralama örneği üzerinden nesnelerin yerleri ve isimleri söylenir. Aynı zamanda nesnelerin sondan sayılmaya başlandığında da yer isimlerinin değişebileceği söylenir ve tahtadaki örnek üzerinden gösterilir. Bu şekilde ‘birinci, ikinci, üçüncü, sondan birinci, sondan ikinci ve sondan üçüncü ‘ kavramları öğrencilere verilmiş olur.
Öğretmen sırayla iki şerit daha çıkarır ve tahtadaki sıralamada bu şeritlerin hangi yerlere gelebileceğini öğrencilere sorar ve her şerit için bir öğrenci tahtaya kalkar ve şeriti sıralamadaki yeni yerine koyar. Sıralamalardaki yer isimleri yeniden söylenir.

Sonuç Etkinlikleri (Süre-2-5 dk.) 

Özetleme

Powerpoint sunusunda bir etkinlik açılır. Bu etkinlik üzerinden derste öğrenilenler tekrar edilir.

III. Değerlendirme (Sınama Durumu) Bölümü (Yaklaşık 1/4 süre)

Öğretmen sınıfı 2 gruba ayırır. Her gruptan gönüllü 4 kişi seçilir. Seçilen dört kişiden birisi liderdir. Liderlerden grubundaki 3 öğrenciyi boy sırasına sokması ve sıralamadaki yer isimlerini onlara verilen desifiks kaplı küçük kartlara yazması istenir. İlk ve doğru sıralamayı yapan lider grubuna +1 puan kazandırır. Oyun birkaç kez tekrar edilir. Birinci olan grup alkışlanır.

Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı

Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı

Matematik dersi uzunlukları ölçme konusu ders planı ile ilgili görüşlerinizi yorum yaparak bize bildirebilirsiniz.

YORUMLAR

BLOGGER: 7

Ad

1. sınıf,15,2. sınıf,5,3 Boyutlu Şekiller,1,3. sınıf,9,4 işlem,1,4. boyut,1,4. sınıf,5,5E Modeli,8,5E Modeli Ders Planı,8,Açı Çeşitleri,1,Açılar,1,ağırlık,1,aile,1,akran,1,aktar,2,apollo 12,1,asteroit,1,astral,1,astral seyahat,1,astral seyahat teknikleri,1,astroloji,1,ay,1,ay olmasaydı,1,Aydınlatma,1,beden,1,Beden Eğitimi,3,Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi,3,besin,1,Bilim,9,Bira Mayası,1,Birlik,1,bitki,2,böbrek,1,böbrek taşı,1,Böbrek Taşı Nedir?,1,Bölme,1,Çarpma,2,çekim gücü,2,çekim kuvveti,1,çevre,1,Çıkarma,1,çocuk eğitimi,1,çöp değiliz,1,Deneyler,1,denge,1,Deprem,1,ders planı,24,diyaliz,1,Doğal Afetler,1,Doğal Sayılar,2,Drama,3,Duygu Maskesi,1,Duygular,1,dünya,1,Dünya'nın dönüşü,1,Dünya'nın Yapısı,1,ebeveyn,1,Eğitim,37,Eğitsel Oyunlar,3,Ekvator,1,empati,1,endüstri 4.0,1,Eşlik,1,Fare Yuvası,1,Fen Bilimleri,8,Fermantasyon Deneyi,1,g harfi,1,g sesi,1,gaz birikimi,1,Geometrik Cisimler,1,geri dönüşüm,2,geri dönüşüm etkinlikleri,1,geri dönüşüm konusu,1,gökyüzü,1,Görsel Sanatlar,1,h harfi,1,h sesi,1,harf,1,harf küpü,1,harf küpü materyali,1,harf öğretimi,5,hayat,1,hayat bilgisi,4,Hayata Dair,1,Hayata Dair Sözler,1,hece,1,Hece Küpü,1,hece küpü materyali,1,huzur,2,hüzün,1,ı harfi,1,ı sesi,1,ışık yılı,1,İlk Okuma Yazma,5,kanser,1,Kara delik,1,Karışım,1,Karışımlar,1,kütle,1,Levhalar,1,Maddenin Halleri,1,Maddeyi Niteleyen Özellikler,1,Mantar,1,Matematik,11,materyal,13,materyal tasarım,8,Mayalanma,1,meditasyon,1,merkez,1,Mevsimler,1,mutluluk,2,nasıl olmalı,1,Nasıl Oluşur?,1,newton,1,Onluk,1,Onluk Birlik,1,ot,2,Oyun,3,Oyun Öğretimi,3,Oyun Örnekleri,3,Örüntü ve Süslemeler,1,p harfi,1,p sesi,1,Paket Oyunu,1,Pangea,1,Petrol,1,petrolün önemi,1,rahatlama,1,robot,1,robotlar,1,Rüzgarlar,1,Saf Madde,1,Saf Madde ve Karışım,1,Saf Madde ve Karışımlar,1,Sağlık,3,sağlıklı hayat,1,sanayi,3,Ses,1,ses kirliliği,1,ses öğretimi,5,Ses Şiddeti,1,Ses Teknolojileri,1,Ses Titreşimleri,1,Sesin İşitmedeki Rolü,1,spiral,1,Susuzluk,1,şifalı bitkiler,1,şifalı otlar,1,Takvim,1,Takvim Materyali,1,taş,1,tedavi,3,teknoloji,2,Toplama,1,Trafik Güvenliği,1,Trafik Işıkları,1,Trafik Levhaları,1,Trafik Maketi,1,Tsunami,1,Türkçe,2,Uzamsal İlişkiler,1,uzay,2,uzay boşluğu,1,uzayda zaman,1,Uzunlukları ölçme,1,Varlıkların Hareket Özellikleri,1,yapay zeka,2,Yaşam,2,yer çekimi,1,yıldız,1,yıldız sistemi,1,z harfi,1,z sesi,1,zaman bükülmesi,1,Zaman ölçme,1,
ltr
item
Bilgibirlik: Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı
Matematik Uzunlukları Ölçme Ders Planı
Matematik dersinde uzunlukları ölçme konusunu işledik. Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırarak ilişkilerini belirttik. Bir nesnenin uzunluklarına göre sıralanmış nesne topluluğu içindeki yerini belirledik.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjY2dXoBii5bNr2Hlrb6OV5yG6Iaggw5FsFIfEPhBljM-uiIPY3v9T98438Lxro32vEW26aGJOcIIchyphenhyphenFtQpcVcjaK1mNLYaQytFkBVrdynjoM-4eRjqQDDdobHyty2ecL2VSGwD3UHp0BM/s1600/Matematik+Uzunluklar%25C4%25B1+%25C3%2596l%25C3%25A7me+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjY2dXoBii5bNr2Hlrb6OV5yG6Iaggw5FsFIfEPhBljM-uiIPY3v9T98438Lxro32vEW26aGJOcIIchyphenhyphenFtQpcVcjaK1mNLYaQytFkBVrdynjoM-4eRjqQDDdobHyty2ecL2VSGwD3UHp0BM/s72-c/Matematik+Uzunluklar%25C4%25B1+%25C3%2596l%25C3%25A7me+Ders+Plan%25C4%25B1.jpg
Bilgibirlik
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/05/matematik-uzunluklari-olcme-ders-plani.html
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/
https://yasamadairar.blogspot.com/2019/05/matematik-uzunluklari-olcme-ders-plani.html
true
9222046224268905795
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Devamı Reply İptal Delete By Ana Sayfa PAGES YAYINLAR View All BENZER YAYINLAR ETİKET ARCHIVE SEARCH ALL POSTS İsteğinizle eşleşen bir yayın bulunamadı Ana Sayfa Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy